Snopet

Standard

Jag engagerar mig i bostadsrättsföreningens balkonggrupp. Bygglovet är ordnat och det enda som behövs är att årsstämman röstar ja till att starta bygget.
– Alla som inte har balkong ska få förutom de som bor på nedre botten, säger tjejen som ordnat det mesta och haft kontakten med balkongentreprenören.
Jag lägger tid, arbetstid och privattid, på att söka svar på frågor som styrelsen ställt. Jag går på möten.

Sent om sider får vi se ritningarna. Vår lägenhet ska inte alls få balkong enligt bygglovet. Och inte ett antal andra lägenheter heller. Snopna är det minsta man kan säga att mannen och jag är.

One response »

  1. Nä, vad trist! Vad är motiveringen till att ni inte får någon balkong? Jag tycker att ni som inte fick bygglov ska prata med balkongbolaget och, om de tycker att det finns utrymme, driva att bostadsrättsföreningen överklagar beslutet.

    Det blir ju dessutom mycket dyrare för alla andra om det blir färre balkonger som byggs.

Kommentera

