Påsar

Standard

Jag har länge väntat på att de tillfälliga påsarna under ögonen ska försvinna.
– Jag är ju så trött för att jag är gravid och då får man påsar under ögonen, tröstade jag för ett par år sedan.
– Jag är ju konstant trött av att amma dygnet runt och då får man påsar under ögonen, tröstade jag för ett år sedan. 
– Jag är ju rejält vintertrött och det kostar på att jobba som konsult och samtidigt vara småbarnsmamma och då får man påsar under ögonen, tröstar jag mig själv nu.

Jag undrar om jag inte är inne i en förnekelsefas. De där påsarna har ju hängt med några år nu. Jag börjar till min förskräckelse inse att hänget under ögonen kanske inte är tillfälligt utan ett permanent inslag. Men än ett tag ska jag dutta på min svindyra ögonkräm från Decleór och tänka: Får jag bara vila ut ordentligt så kommer påsarna att försvinna, jajamen.

Kommentera

