Just married: Epilog

Standard

Jag öppnar dörren till lägenheten. Mannen och jag är hemma efter bröllopsresan. Alva har haft härliga dagar med mormor och morfar i Varberg. Nu har min mamma tagit tåget upp med Alva för att hon ska vara hemma när vi kommer.
– Hallå?

Ett tjut och en dotter om är alldeles vild av glädje kommer springande i hallen.
– Mamma! Pappa! Mamma! Mamma! Pappa!
Hon kastar sig runt min hals. Borrar nästan mot min axel. Tittar lyckligt på mig. Vill inte släppa taget. Fnissar, skrattar och tjuter. Jag tar in hennes doft, hennes mjuka kinder, håret, de små armarna om halsen, ansiktet som strålar. 

Förr, innan barn, gick hemkomsterna oftast lite i moll. Vi kunde ju stannat minst tre veckor till! Nu är fotsteget över tröskeln magiska stunder av kärlek och återförening.

Kommentera

