Bu eller bä?

Standard

Vi ska göra om i Alvas rum vilket får hennes inredningstokiga mamma att gå igång på alla cylindrar. På Plan 1 på Birger Jarlsgatan hittade jag den här fantastiska kudden från Udda kuddar där alla kuddar är unika. Och dessutom har ett namn. När jag var i butiken hittade de inte namnet på just min kudde men däremot på en lila variant av samma kudde. Den hette Yvonne. Samma namn som mannens ex. Så det var tur jag inte fölll för den. Tillbaka på kontoret hittade jag min kudde på Udda kuddars webbplats och vet ni vad. Den heter Gunilla, precis som Alvas mormor. Fint va? Nu är frågan – vad tycker ni om den kitschiga kudden, bu eller bä?

gunilla

10 responses »

  1. *haha* Du är go som frågar, så här får du ett ärligt svar. Tycker kudden är lite läskig på något sätt. Not my cup of tea. Fast jag har ju inte någon speciell stil jag kör med här hemma, det kunde ju helt klart stylas upp lite. Brukar gilla din inredning till max, tycker du har ett väldigt vackert hem.

    By the way Gunilla heter min mamma 🙂

  2. Rätt ful är den egentligen men man blir väldigt glad av den och när jag tittat en stund blev den plötsligt en generationssymbol. Alvas flitiga mormorsmor virkade precis sådan grytlappar som finns på kudden, Alvas mormor heter som sagt var Gunilla, Alvas inredningstokiga mamma köpte den och Alva kommer att låta sin dotter ärva den ( fast hon kanske tycker den är knas ) men då kommer Alvas barnbarn att bli alldeles lycklig när hon hittar den på Alvas vind omkring 2060 — så blev det i mitt huvud när jag tittade på kudden…Jag tror det finns en massa kvinnokraft inuti den. Kram.

  3. Oj vilket fint inlägg det kom av Gunilla, skulle precis skulle skriva att jag fick associationer till Jack Nicholsson och ”here comes Johnny”…men det får väl bli ”here comes Gunilla” istället. Min mormor virkade såna där grytlappar så det är nostalgi på många sätt 😉

  4. Ha ha! Det är verkligen bara min bästis J, jag själv och Alva som tycker kudden är urfin! Dottern blev lyrisk när jag visade den 🙂

    • Och det är ju det viktiga. Att Alva gillar den *ler*. Så underbart det är när ungarna blir glada över något man fixar åt dem. Gustav har alltid blivit översvallande glad om jag möblerar om, köper en ny matta, hänger upp nya gardiner eller liknande. De har ju en otrolig förmåga att se när något är nytt/har ändrats.

  5. Syster, man blir lite förvånad ibland. Du brukar ju ha så bra smak, men denna?? Tycker dockan i mitten ser hemsk ut. Men bra att du och Alva gillar den. Kram

  6. Om överdraget är avtagbart och tvättbart, så ok.
    Alls inte annars.
    Säger jag.

    Loppan har både kräkt och snorat på sina kuddar…

    /Den överpraktiska nörden 🙂

Kommentera

