Hos frisören

Standard

Alvas lugg växer ner i ögonen. Håret som blivit långt trasslar ihop sig och resulterar i tårar varje morgon när det ska kammas. Hon vägrar att låta mig sätta saxen i luggen så vi går till frisören. Det första besöket någonsin. Dottern sitter i mitt knä och tittar mycket misstänksamt på kvinnan som ska klippa henne. Inte blir det bättre av att frisören tar en blomspruta och ger Alvas hår en rejäl dusch. Men det är inte första gången den här frisören har en tvååring som kund. Strax är dottern fullt sysselsatt med klämmor, borstar och kammar.
– Det är nog lika bra att jag tar av en bit.
– Jaha, säger jag och tar ett tyst farväl av dotterns blonda svall.
En stund senare traskar vi iväg, Alva iförd en rekorderlig page med tillhörande mycket kort lugg. Det växer ut, tänker jag för mig själv. Det växer ut.

2 responses »

  1. *haha* Värre trauma för modern än barnet 🙂 Prinsen har gått till samma kille i flera år nu. Han är fullkomligt fantastisk med barn, väldigt varm och pratar direkt till sonen. De har en fin relation. Och först för ett halvår sedan vågade prinsen låta honom använda elektrisk trimmer i nacken. Det var ett stort ögonblick. För MIG *fnissar*. Kram!

  2. Det var ju jättefint! Bättre att det ser fräscht ut, slitna, kluvna toppar är inte roligt ens på ett barn.

    Hon kommer snart att ha luggen i ögonen igen. Måste klippa L:s nacke ganska mycket varje gång eftersom hon ännu inte har så mycket till lugg. Tids nog växer den också i kapp.

Kommentera

