På dagis

Standard

Jag har skrivit om Alvas fantastiska dagis förut. Det värmer i mitt mammahjärta när jag ser hur ivrig dottern är att komma iväg till dagis på morgonen, hur mycket nya färdigheter och kunskaper hon tar med sig hem, hur hennes kompisar står och ropar Alva! när jag lämnar, hur otroligt fina pedagogerna är med barnen och hur roligt de verkar ha.

Varje fredag får vi föräldrar ett veckobrev där huvudansvarig pedagog skriver om veckan som gått illustrerat med foton på barnens aktiviteter. Pedagogerna är angelägna om att barnen ska vara ute så mycket som möjligt och nu har de köpt in sovsäckar för att barnen ska kunna sova ute trots att det börjar bli kallt. Mitt hjärta höll på att explodera när jag fick syn på denna bild på dottern och hennes kompis V.

Alva och Vidar

One response »

Kommentera

