Inte mammas gubbe!

Standard

På lördagen ska mannen och jag på femtiårskalas. En fest vi båda sett fram emot länge. Några dagar före kalaset ringer min väninna som ska vara barnvakt. Hon berättar att det blivit problem med barnvaktsplanen eftersom hennes mans mammas man har flyttat sitt 75-årskalas till den här lördagen. Vi hittar en lösning som innebär att min snälla väninna smiter tidigare från sitt kalas och kommer till oss istället för att vi lämnar dottern hos henne. Vi sitter och äter middag när jag berättar för mannen om de ändrade planerna.
– Jo, J:s mans mammas gubbe Olle har 75-årskalas…
Jag blir av bruten av Alva som tittar strängt på mig.
– Mammas gubbe heter INTE Olle!

Kommentera

