Räddande ängel

Standard

Alva har fått en segdragen ögoninfektion. Mannen och jag är överhopade med jobb. Vi vabbar halva dagarna var och sitter håglösa i soffan om kvällarna när dottern lagt sig. Ni som har spelat tetris kan säkert förstå liknelsen med de där klossarna man ska sortera som efter ett tag faller så snabbt att man inte hinner med – till slut Game over. Ungefär så tror jag att vi båda känner oss där vi sitter i soffan med våra almanackor och försöker planera efter vems möte som är viktigast. Vi är realistiska och bedömer att dottern får vara hemma resten av veckan. Då ringer min mamma som precis landat i Varberg efter två veckor på Teneriffa. Mitt i den där borta-bra-men-hemma-bäst-känslan som alltid infinner sig efter en lång semester konstaterar hon:
– Ni behöver ju hjälpen, jag sätter mig på tåget ikväll.
Sån är hon. Min mamma. Min fina mamma. Tack.

2 responses »

Kommentera

