Payback time

Standard

Alva har fortfarande skorv. Och jag kan inte låta bli att pilla. Särskilt när hon badat och skorven mjukats upp lite. Då kammar jag och skrapar med fingrarna i dotterns hårbotten.

Nu sitter vi i Alvas rum. Hon har hittat hårborsten hon hade som bebis.
– Vill du borsta mitt hår? Det är ju roligt! säger den listiga mamman som älskar att bli pillad i håret.
– Jaaaaa, säger dottern och börjar borsta. Men snart har hon gått över till att hårdhänt med vassa naglar raspa mig i hårbotten.
– Jag har hittat en skorpa mamma, jag måste skrapa!

Det är payback time.

2 responses »

  1. Söting. Ännu är hon inte tillräckligt gammal för att bli mutad med en krona eller två för att pilla i mammas hår…

Kommentera

