Dagislek

Standard

Alva har hittat på en ny lek. Den går ut på att hon lämnar sin mamma och pappa på dagis och sedan kommer och hämtar oss. Dagiset ligger i ett hörn av vardagsrummet och ”hemma” är i dotterns rum. Med ett fast grepp om min hand leder hos mig till dagis.
– Jag kommer och hämtar dig sen mamma.
Strax efter lämning är Alva tillbaka igen.
– Nu går vi hem, mamma.
Samma bestämda grepp om handen. Vi går ”hem” till dotterns rum. Vi hinner inte vara hemma länge innan det är dags igen.
– Nu ska vi gå till dagis mamma.

Leken har pågått en lång stund under kvällen.

2 responses »

  1. *hahahaha* Det gäller att vara beväpnad med en stor portion tålamod. Fast leken verkar inte vara så krävande för er ändå *fnissar*. Min prins vill att jag leker rollekar med hans lego. Och då tryter min fantasi totalt. Jag bygger gärna och skapar gärna o leker till viss del med gubbar, men det är inte det allra enklaste ibland *ler*. Tur vi har fröna, de håller oss kvar i minnet av vår egen barndom.

  2. Och snart kommer mormor som ser fram emot att bli hämtad och lämnad på dagis. Längtar efter er och har telefonen nära mig nu ifall det blir akut utryckning. Kram

Kommentera

