I väntans tider

Standard

Sista dagen på jobbet får jag en ljuvlig tulpanbukett och fika med småkakor. Kollegorna samlas och de första på plats har inte fött barn själva. Jag kan inte låta bli att skoja.
– Det är bara ni som inte fött barn som tror att förlossningen är något att fira!
I själva verket passerar stråk av ”ska-jag-göra-detta-en-gång-till”-känslor genom bröstet. Då är minnet från Alvas förlossningen ändå bara ljust trots att jag hade ett par timmar när jag var nere i helvetet och vände. Och mesta dels ser jag fram emot ögonblicket då vår nya familjemedlem landar på min mage. Det är inte långt kvar nu. Hon sparkar ivrigt där i magen. Nu är jag föräldraledig. Nu kan lillasyster få komma.

6 responses »

  1. Lycka till! Tänker på er, så roligt med en lillasyster.
    Min förlossning var ju inte heller någon dans på rosor, men vilken är det egentligen, rent statistiskt sett. Det viktigaste är ju att mor och barn mår bra till slut.
    Ha det bäst! Kram Linda

  2. Kom ihåg att man har urkrafter i sig som på något underligt sätt kommer fram när man som bäst behöver dem under förlossningen. Du har gjort det en gång, det blir en baggis den andra 🙂

    kram kram och vi längtar efter telefonsamtalet om att det är på g…

  3. Lycka till!

    Jag har fött två barn och det är de häftigaste upplevelserna i hela mitt liv. Helt fantastiskt.
    Att få känna att kroppen vet vad den pysslar med, även när min hjärna inte alls är med.

Kommentera

