En stön och stånk-vecka

Standard

Jag stånkar och stönar. Min första lediga vecka för att vila upp mig inför förlossningen börjar så där. Alva blir sjuk natten till måndag och jag får börja ledigheten med VAB och en dotter som är febervaken ett par timmar per natt. Min räddande ängel till mamma kommer på onsdagen. Stånk. Stånk. Jag försöker vila. Helgen kommer. Mannen, dottern och jag går på knattebio. Jag stönar och stånkar mig upp för Götgatsbacken. Och så får jag en släng av urinvägsinfektion. Ringer Vårdguiden. Nä, det är ingen fara om jag inte går med infektionen för  länge. Hur länge är för länge? Stånk, stånk. Jag dricker tranbärsjuice. Min mormors husmorsknep mot urinvägsinfektion. Hoppas bebisen dröjer lite och att nästa vecka blir bättre.

One response »

Kommentera

