Stolt storasyster

Standard

Vägen till Alvas dagis bär uppför. Jag har inte vågat mig på att ta vagnen med bebis och dotter på ståbräda. Mannen har fått både lämna och hämta. Men i måndags kände jag mig redo för tvåbarnspromenaden. När vi kommer fram till den inhängnade lekplatsen, där vi lämnar barnen på morgonen, vill äldsta dottern att jag kör in vagnen så att kompisarna och fröknarna får titta på lillasyster.
– Det är min lillasyster, berättar Alva.
– Vad fin hon är, säger pedagogerna.
Storasyster håller på att spricka av stolthet. Kompisarna kommer fram och kikar ner i vagnen.
– Det är min lillasyster!

Varje dag sedan dess försäkrar sig dottern redan innan vi går hemifrån att lillasyster ska köras in i lekparken så att alla kan få titta på hennes fina syster. Det är ingen svår önskan att uppfylla.

One response »

Kommentera

