Många barn

Standard

Jag sällskapar med Alvas dagiskompis mamma. Familjen har nyligen fått utökning med ett syskon. Mamman beklagar sig lite över kaoset som familjen befinner sig i och lasset hon får dra medan hennes man jobbar.
– Ibland känns det som att jag har tre barn därhemma, fräser hon.

Alva, Edith och jag morgonmyser i soffan. Mannen sover.
– Å vad mysigt jag har med min två barn, säger jag och kramar äldsta dottern extra hårt.
– Vet du älskling, mamma har ju två fina barn och det är ju du och Edith!
Dottern ser fundersam ut.
– Men mamma, du har ju ett barn till!
– Har jag?
– Ja, ett barn som heter pappa.

4 responses »

  1. Trebarnspappan: Hon sa faktiskt samma sak om sin mor några dagar senare 🙂 Kul att du hittade hit!

Kommentera

