Jag fryser

Standard

Precis som Alva gjorde sover Edith bredvid mig i sängen. Ofta sover äldsta dottern gott i egen säng med då och då kommer hon in och kryper ner mellan mamma och pappa. Det är mysigt men slutar alltid med att jag vaknar och fryser. Både vår stora och vår lilla är inte mycket för täcke. Så fort jag försöker lägga på Edith täcket sparkar hon hårt med sina små ben för att bli av med eländet. Och Alva vrider och vänder sig tills hon ligger ovanpå. Mamman ligger i mitten med täcket nere vid midjan och huttrar. Jag känner som min barndomsväns mor som brukade säga: Barn, barn, ta på er en kofta, jag fryser.

Kommentera

