Lägga Edith

Standard

Jag minns så väl. Alla kvällar med tårar. Fram till Alva var två år somnade hon sällan utan en stund av olyckliga snyftningar eller hjärtskärande gråt. Med Edith är det helt annorlunda. Jag lägger henne på min mage med huvudet mot min axel. Hon somnar nästan alltid på en gång. Men jag ligger kvar. Bara för att det är mysigt. En stund senare lyfter jag över henne i spjälsängen. Lyssnar på lugna bebisandetag innan jag smyger mig ut genom dörren. Inga kvällar med tårar.

2 responses »

Kommentera

